Linki sponsorowane

W przypadku prowadzenia kampanii linków sponsorowanych spotykamy się z sezonowością / trendami. Nie koniecznie muszą to być sezonowości związana z porami roku, czy wybranymi miesiącami, ale również te krótsze, które dotyczą konkretnych dni w danym tygodniu. W zależności od branży są dni w których odnotować możemy większe zainteresowanie jak i dni w których liczba kliknięć w reklamy jest znacznie niższa.

Kiedy wiemy ile środków możemy wydać w danym miesiącu, ustalamy dzienny budżet, który jest maksymalną kwotą którą chcemy wydać, aby móc wyświetlać reklamy przez cały miesiąc. Google biorąc pod uwagę fakt, iż występują dni w których zainteresowanie pewnymi zagadnieniami jest większe, zwiększał dzienny budżet takich kampanii o maksymalnie 20%. Czyli, gdy dzienny budżet wynosił 100zł, Google wykorzystywał nawet 120zł z naszego miesięcznego budżetu.

zamiast 20% jest 200%
przekroczenie dziennego budżetu

W dniu dzisiejszym, czyli 4 października 2017 roku uległo to zmianie i zamiast 20% mamy 200%. Czyli ustalając dzienny budżet na 100zł, kampania będzie mogła wykorzystać nawet 300zł.

Czy to oznacza, że środki w Google Adwords mogą nam się szybciej wyczerpać? I że reklama nie będzie się wyświetlała przez cały miesiąc? NIE!

Średnia ilość dni w miesiącu według Google wynosi 30,4 dnia. Podając dzienny budżet Google ustala miesięczny budżet mnożąc dzienny budżet przez 30,4. Tak więc, gdy dzienny budżet ustalimy na poziomie 100zł, to miesięczny budżet wynosi 100zł x 30,4 = 3040zł

I ten miesięczny budżet nie zostanie przekroczony!

Tak więc jeżeli któregoś dnia dzienny limit zostanie przekroczony o 200%, to na pewno będą dni w których środki będą znacząco niższe od tych 100zł. Tak aby na koniec miesiąca zmieścić się w 3040zł.

W jakim celu Google umożliwił przekroczenie dziennego budżetu aż o 200%?

Powodów jest wiele. Głównym jest zapewne umożliwienie ciągłości w wyświetlaniu reklam w przypadku bardzo dużych różnic wyszukiwań w poszczególne dni w danym miesiącu, bądź też umożliwienie szybkiej reakcji na trendy.

Oficjalna informacja:
https://support.google.com/adwords/answer/1704443?&hl=pl

Author: ZAKI

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *