Audyt SEO

Analiza stron i sklepów internetowych

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kontem jej budowy, treści i szybkości działania. Analiza strony polega na szczegółowym sprawdzeniu strony www pod względem różnych zmiennych, które mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Dobry audyt SEO oprócz analizy strony powinien zawierać również szczegółowe informacje dotyczące zmian, jakie należy wprowadzić, aby strona spełniała wymagania stawiane przez wyszukiwarki internetowe.
Audyt SEO zawiera elementy związane z samą stroną internetową (onsite), jak i może zawierać informacje odnośnie czynników zewnętrznych (offsite), jak np. linki prowadzące do witryny.

Co należy zrobić, gdy już mamy audyt SEO?

Jeżeli zdecydowaliśmy się na wykonanie audytu SEO, to zapewne dlatego, że chcemy zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tak więc posiadając gotową instrukcję co zrobić, aby być wyżej w wynikach wypadałoby to wdrożyć.

Kiedy można spodziewać się efektów wdrożenia zmian wynikających z audytu?

Czas jaki musi minąć od wdrożenia zmian na stronie zależy od kilku czynników:

  • stopnia wdrożenia zmian – czasami nie jesteśmy w stanie wdrożyć wszystkich zaleceń, które znajdą się w audycie.
  • jaki był stan witryny przez zmianami – niektóre strony internetowe nie są w ogóle przystosowane pod wyszukiwarki internetowe. Wykonanie audytu i jego wdrożenie może wówczas uzyskać bardzo dobre efekty w postaci ilości fraz na które widziana jest strona w wyszukiwarce, jak i ich pozycji.
  • kiedy robot Google zindeksuje ponownie stronę – aby wprowadzone zmiany na stronie wpłynęły na widoczność strony w wynikach wyszukiwarki, Google musi najpierw się o nich dowiedzieć, a następnie uwzględnić je przy ustalaniu pozycji w SERPach (Search Engine Results Page) czyli w organicznych wynikach wyszukiwania.

Tak więc jednoznacznie nie da się określić kiedy zauważymy zmiany wynikające z wdrożenia audytu SEO, ale można przyjąć czas od kilku dni do kilku tygodni.

Menu