Skuteczne pozycjonowanie stron w Google

Podnosimy pozycje stron i sklepów internetowych w wyszukiwarkach

Korzyści z pozycjonowania

Pozyskasz klientów na swoje usługi

Napędzisz sprzedaż w sklepie

Pozyskasz ruch w serwisie internetowym

Zwiększysz świadomość i rozpoznawalność marki

Kto powinien korzystać z usługi pozycjonowania?
Podział pozycjonowania ze względu na zasięg działania

Jednym z pierwszych elementów na które musimy zwrócić uwagę przy rozpocęciu współpracy jest odpowiednie określenie regionu działania. Wyróżniamy tutaj podział na 3 strefy: firmy lokalne, ogólnopolskie i międzynarodowe. Wybór odpowiedniego obszaru pozwala na lepsze dostosowanie całej strategii działań.

Co oferujemy w ramach usługi pozycjonowania?
  1. Wykonanie audytu
  2. Wdrożenie optymalizacji technicznej
  3. Optymalizację i ciągłą rozbudowę treści na stronie
  4. Prowadzenie bloga firmowego
  5. Pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do strony
  6. Stałą analizę widoczności całej strony i kluczowych fraz
  7. Raporty z przeprowadzonych działań i pozyskanych linków
  8. Cykliczne raporty z wyników pracy
Jak przebiega współpraca z pozycjonowania stron i sklepów internetowych?
Wykorzystywane narzędzia SEO
Skuteczne pozycjonowanie z ZAKIm – czyli kilka przykładów
Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie to proces polegający na podnoszeniu pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Największą ilość wejść na stronę www posiadają strony znajdujące się na pierwszych wynikach wyszukiwania po wpisaniu danych zapytań w wyszukiwarkach. Dlatego też jeżeli chcemy aby nasza oferta bądź też produkty docierały do jak najszerszego grona odbiorców, to musimy dążyć aby być na pierwszych pozycjach.

SEO z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak optymalizacja stron, sklepów i blogów internetowych pod kontem wyszukiwarek internetowych. Czym strona będzie lepiej dostosowana do wymagań wyszukiwarki (zarówno pod względem kodu, treści jak i optymalizacji technicznej/sprzętowej) tym będzie zajmowała lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Na wyniki pozycjonowania wpływa wiele czynników. Według różnych źródeł jest ich około 200. Ogólnie rzecz biorąc w ramach pozycjonowania możemy nawiązać do dwóch obszarów: optymalizacji oraz link buildingu (czyli pozyskiwania wartościowych linków).

I tak, czym lepiej zoptymalizujemy stronę i pozyskamy bardziej wartościowe linki od konkurencji tym pozycjonowana strona będzie wyżej od konkurencji.

Optymalizacja polega na podnoszeniu jakości kodu i treści znajdujących się na stronie internetowej. Należy dążyć do jak najmniejszej ilości kodu, odpowiednio podnosząc tym samym ilość wysokiej jakości treści. W dobie ciągle rosnącej tendencji korzystania z urządzeń mobilnych istotne jest również dostosowanie stron do urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów) mając na uwadze czytelność przekazu oraz czas ładowania.

Czas potrzebny na wypozycjonowanie strony internetowej jest bardzo różny. Zależy on najczęściej od konkurencyjności danej branży na określonym obszarze działania. Oczywiście im konkurentów jest mniej tym łatwiej wypozycjonować stronę.

W przypadku niskiej konkurencyjności pierwsze efekty pozycjonowania można zauważyć już po wdrożeniu optymalizacji – gdy roboty Google zauważą wprowadzone zmiany i przeindeksują stronę.

Musimy też pamiętać, że w przypadku branż o dużej konkurencyjności budżety na SEO mają znaczenie! Jeżeli konkurencję stać na pozyskiwanie lepszych linków i tworzenie lepszego contentu, to ciężko jest firmom z mniejszymi budżetami je wyprzedzić a następnie utrzymać w wynikach Google.

Koszta związane z pozycjonowaniem strony czy sklepu internetowego są zależne od pracy jaką trzeba włożyć, aby móc przeskoczyć konkurencję. Czym więcej jest firm konkurencyjnych tym musimy się liczyć z większymi kosztami.

Konkurencja nie śpi i każdy chce być w TOP3 na najbardziej konkurencyjne zapytania.

Musimy pamiętać, że cena pozycjonowania zależy od wielu czynników, np. czy:

  • zlecamy freelenacerowi czy agencji SEO,
  • pozyskiwane są słabej czy wartościowej jakości linki,
  • specjalista SEO czy agencja analizuje wyniki pracy,
  • czy freelancer / agencja korzysta z narzędzi do analizy,
  • czy dostajemy raporty z działań,
  • i wiele innych.

Tak więc koszta mogą być naprawdę różne, ale należy pamiętać że w dobie obecnych algorytmów Google nie da się zrobić dobrego SEO za 100 czy 200zł.

Chociaż pojęcie kar czy filtrów od Google jest coraz rzadziej spotykane to jednak nadal występuje. Kary mogą być ręczne nakładane przez pracowników Google jak i algorytmiczne wynikające z słabej jakości strony czy też dużej ilości linków prowadzących z niskiej jakości stron.

Zarówno filtr algorytmiczny jak i ręczny można „ściągnąć” z danej domeny, ale często wymaga to dużej ilości czasu i zaangażowania.