Audyt SEO

Analiza stron internetowych

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kontem jej budowy, treści i szybkości działania. Analiza strony polega na szczegółowym sprawdzeniu strony www pod względem różnych zmiennych, które mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Dobry audyt SEO oprócz analizy strony powinien zawierać również szczegółowe informacje dotyczące zmian, jakie należy wprowadzić, aby strona spełniała wymagania stawiane przez wyszukiwarki internetowe.
Audyt SEO zawiera elementy związane z samą stroną internetową (onsite), jak i może zawierać informacje odnośnie czynników zewnętrznych (offsite), jak np. linki prowadzące do witryny.

Kiedy warto wykonać audyt strony internetowej?

Zastanawiasz się dlaczego po wpisaniu fraz kluczowych związanych z Twoją firmą na pierwszych wynikach widzisz swoją konkurencję, a nie swoją stronę internetową? Chcesz aby Twoja strona była wyżej?

Zacznij od przeanalizowania swojej strony, zarówno pod względem budowy jak i treści które się na niej znajdują.

Jesteś na etapie tworzenia strony internetowej lub zakładania sklepu online? Wiesz, że większość firm które projektują strony internetowe nie robi analizy Twojej konkurencji, nie przykłada też często uwagi do struktury strony jak i doboru słów kluczowych?

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona pozyskiwała klientów zacznij od analizy swojej konkurencji i przygotuj najpierw strategię pozycjonowania, a dopiero później zleć wykonanie strony na podstawie analizy. Dzięki audytowi możesz dowiedzieć się co powinna zawierać Twoja strona internetowa, aby być wysoko w Google.

Co należy zrobić, gdy już mamy audyt SEO?

Jeżeli zdecydowaliśmy się na wykonanie audytu SEO, to zapewne dlatego, że chcemy zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tak więc posiadając gotową instrukcję co zrobić, aby być wyżej w wynikach wypadałoby to wdrożyć.

Kiedy można spodziewać się efektów wdrożenia zmian wynikających z audytu?

Czas jaki musi minąć od wdrożenia zmian na stronie zależy od kilku czynników:

  • stopnia wdrożenia zmian – czasami nie jesteśmy w stanie wdrożyć wszystkich zaleceń, które znajdą się w audycie.
  • jaki był stan witryny przez zmianami – niektóre strony internetowe nie są w ogóle przystosowane pod wyszukiwarki internetowe. Wykonanie audytu i jego wdrożenie może wówczas uzyskać bardzo dobre efekty w postaci ilości fraz na które widziana jest strona w wyszukiwarce, jak i ich pozycji.
  • kiedy robot Google zindeksuje ponownie stronę – aby wprowadzone zmiany na stronie wpłynęły na widoczność strony w wynikach wyszukiwarki, Google musi najpierw się o nich dowiedzieć, a następnie uwzględnić je przy ustalaniu pozycji w SERPach (Search Engine Results Page) czyli w organicznych wynikach wyszukiwania.

Tak więc jednoznacznie nie da się określić kiedy zauważymy zmiany wynikające z wdrożenia audytu SEO, ale można przyjąć czas od kilku dni do kilku tygodni.