Reklama w Google
Jeżeli mówimy o reklamie w Google to mamy na myśli reklamę w wynikach wyszukiwania po wpisaniu zapytań, które wiążą się z usługami naszej firmy. W zależności jaką frazę wpiszemy możemy uzyskać różne formy odpowiedzi of Google.
Oprócz wyników organicznych (naturalnych) mogą to być jeszcze dodatkowo:
- linki sponsorowane
- mapy Google
- produkty w zakupach Google
Kiedy mówimy o reklamie naszej firmy w Google, to zawsze pierwsze co nam przychodzi do głowy, to: Ile nas to będzie kosztowało?
I tutaj musimy zrobić mały podział na reklamy płatne i bezpłatne.
Kampanie płatne Google Ads:
Jeżeli mówimy o kampaniach Google Ads czyli linkach sponsorowanych czy kampaniach produktowych to jest to reklama płatna. Jeżeli Googlowi nie zapłacimy to po prostu nie będziemy pozyskiwali ruchu z tych miejsc.
Darmowe formy promocji firmy / strony:
Natomiast jeżeli chodzi o obecność naszej firmy w wynikach organicznych czy mapach Google, to możemy tam umieścić naszą stronę całkowicie za darmo.
Pozycja w wynikach naturalnych / organicznych:
Co prawda samo dodanie strony (czyli zindeksowanie przez roboty Google) nie gwarantuje obecności na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, ale sprawia że nasza strona zaczyna pojawiać się w wynikach wyszukiwania(jak nie na pierwszej to na którejś z kolejnych podstron).
Mapy Google:
W przypadku założenia darmowej wizytówki w Google Moja Firma, nasza firma zacznie pojawiać się na mapach Google.