Reklama w Internecie – konieczność czy dobrowolna forma promocji firmy?

Czy w XXI wieku firmy muszą promować się w Internecie? Czy jeżeli firmy nie mają strony internetowej to świadomie przekreśla swoją przyszłość? A może to nie prawda i te wszystkie argumenty to tylko wymysły firm zajmujących się marketingiem w Internecie?

Firmy aby pozyskiwać klientów na swoje produkty lub zlecenia muszą się reklamować.
Gdybyśmy otworzyli firmę i liczyli, że klienci sami dowiedzą się o naszym istnieniu i że zaczną sami pukać do naszych drzwi to raczej daleko byśmy nie zaszli. Dlatego każdy przedsiębiorca chcąc prowadzić swoją działalność musi pamiętać o jej promocji.

Prasa, radio, telewizja a teraz Internet

Jeszcze kilka lat temu istotnymi formami promocji była prasa, radio i telewizja. Obecnie kanały te zaczynają odchodzić do lamusa, gdyż są one wypierane przez stosunkowo nowy, ale szybko rozwijający się kanał jakim jest Internet.

Obecnie prawie w każdym domu, firmie a nawet kieszeni znajduje się urządzenie, które ma dostęp do Internetu. Przy pomocy komputerów, tabletów i smartfonów możemy przeglądać strony internetowe jak i w prosty sposób komunikować się z innymi użytkownikami Internetu.

Zasięg Internetu

Internet nie ma ograniczeń, przez co każdy przedsiębiorca posiadający swoją stronę internetową może promować swoje usługi jak i produkty nie ponosząc przy tym wysokich kosztów. Wystarczy własny adres strony internetowej i prosta strona internetowa z ofertą, aby każdy użytkownik Internetu miał do niej dostęp.

Jedynym ograniczeniem jest umiejętność rozpowszechnienia swojego adresu strony internetowej wśród potencjalnych klientów.

Możemy zrobić to umieszczając adres strony internetowej:

  • na wizytówce, plakacie, bilbordzie;
  • na branżowych serwisach internetowych;
  • blogach tematycznych;
  • forach internetowych;
  • serwisach społecznościowych;
  • porównywarkach cen;
  • jak i w indeksach wyszukiwarek internetowych

Wyszukiwarki internetowe

To właśnie poprzez wyszukiwarki internetowe użytkownicy w pierwszej kolejności poszukują usług jak i produktów. Chociaż jeżeli chodzi o chęć zakupu konkretnego produktu, to poszukiwania często rozpoczynają się od porównywarek cen (Ceneo, Skąpiec, Nokaut, itp.) jak i serwisów aukcyjnych (Allegro, eBay, itp.). Co nie zmienia faktu, iż w poszukiwaniu usług jak i informacji o produktach, często korzystamy z wyszukiwarek internetowych takich jak Google czy Bing.

Jeżeli nadal macie wątpliwości czy warto promować się w Internecie, zastanówcie się gdzie ostatnio poszukiwaliście informacji o noclegach czy atrakcjach turystycznych, gdy planowaliście urlop, albo gdzie szukaliście prezentu dla najbliższych – czy nie był to przypadkiem Internet?

Podsumowując…
Jeżeli chcesz promować swoją firmę nie zapominał o Internecie, gdyż reklama w Internecie jest tanią i skuteczną formą reklamy, dzięki której możesz udzielać informacje o swojej firmie, usługach jak i produktach wszystkim użytkownikom posiadającym dostęp do Internetu przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wpisać prawidłowy adres e-mail.