Reklama w Internecie – konieczność czy dobrowolna forma promocji firmy?
Czy w XXI wieku firmy muszą promować się w Internecie? Czy jeżeli firmy nie mają strony internetowej to świadomie przekreśla swoją przyszłość? A może to nie prawda i te wszystkie argumenty to tylko wymysły firm zajmujących się marketingiem w Internecie?
Firmy aby pozyskiwać klientów na swoje produkty lub zlecenia muszą się reklamować.
Gdybyśmy otworzyli firmę i liczyli, że klienci sami dowiedzą się o naszym istnieniu i że zaczną sami pukać do naszych drzwi to raczej daleko byśmy nie zaszli. Dlatego każdy przedsiębiorca chcąc prowadzić swoją działalność musi pamiętać o jej promocji.
Prasa, radio, telewizja a teraz Internet
Jeszcze kilka lat temu istotnymi formami promocji była prasa, radio i telewizja. Obecnie kanały te zaczynają odchodzić do lamusa, gdyż są one wypierane przez stosunkowo nowy, ale szybko rozwijający się kanał jakim jest Internet.
Obecnie prawie w każdym domu, firmie a nawet kieszeni znajduje się urządzenie, które ma dostęp do Internetu. Przy pomocy komputerów, tabletów i smartfonów możemy przeglądać strony internetowe jak i w prosty sposób komunikować się z innymi użytkownikami Internetu.
Zasięg Internetu
Internet nie ma ograniczeń, przez co każdy przedsiębiorca posiadający swoją stronę internetową może promować swoje usługi jak i produkty nie ponosząc przy tym wysokich kosztów. Wystarczy własny adres strony internetowej i prosta strona internetowa z ofertą, aby każdy użytkownik Internetu miał do niej dostęp.
Jedynym ograniczeniem jest umiejętność rozpowszechnienia swojego adresu strony internetowej wśród potencjalnych klientów.
Możemy zrobić to umieszczając adres strony internetowej:
- na wizytówce, plakacie, bilbordzie;
- na branżowych serwisach internetowych;
- blogach tematycznych;
- forach internetowych;
- serwisach społecznościowych;
- porównywarkach cen;
- jak i w indeksach wyszukiwarek internetowych
Wyszukiwarki internetowe
To właśnie poprzez wyszukiwarki internetowe użytkownicy w pierwszej kolejności poszukują usług jak i produktów. Chociaż jeżeli chodzi o chęć zakupu konkretnego produktu, to poszukiwania często rozpoczynają się od porównywarek cen (Ceneo, Skąpiec, Nokaut, itp.) jak i serwisów aukcyjnych (Allegro, eBay, itp.). Co nie zmienia faktu, iż w poszukiwaniu usług jak i informacji o produktach, często korzystamy z wyszukiwarek internetowych takich jak Google czy Bing.
Jeżeli nadal macie wątpliwości czy warto promować się w Internecie, zastanówcie się gdzie ostatnio poszukiwaliście informacji o noclegach czy atrakcjach turystycznych, gdy planowaliście urlop, albo gdzie szukaliście prezentu dla najbliższych – czy nie był to przypadkiem Internet?
Podsumowując…
Jeżeli chcesz promować swoją firmę nie zapominał o Internecie, gdyż reklama w Internecie jest tanią i skuteczną formą reklamy, dzięki której możesz udzielać informacje o swojej firmie, usługach jak i produktach wszystkim użytkownikom posiadającym dostęp do Internetu przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku.
Kategorie wpisów:
- Google (2)
- Google Ads (Adwords) (1)
- Pozostałe (1)
- Wydarzenia (2)